Betrokkenheid, statistieken en tijdbesparing: een KPI dashboard heeft diverse voordelen. We sommen ze graag voor u op. 

 

1. Helder overzicht 

Als u het dashboard zo inricht dat de belangrijkste bedrijfsstatistieken worden getoond, heeft iedereen direct een goed overzicht. Zelfs het realtime updaten met Google Analytics en social data is mogelijk. 

 

2. Meer betrokkenheid 

Werknemers die meer inzicht hebben, raken sneller geïnspireerd om mee te denken over de resultaten. Het vergroot zo de betrokkenheid. 

 

3. Meer productiviteit

Het dashboard kan een interne competitie triggeren, bijvoorbeeld door statistieken van afdelingen weer te geven. Hierdoor zijn mensen ook eerder geneigd om informatie te delen. Bovendien is het goed voor de productiviteit. 

 

4. Tijdbesparing

Iedereen ziet realtime statistieken, die direct besproken kunnen worden. Daarvoor hoeven dus geen speciale meetings meer ingepland te worden. 

 

5. Doelgericht 

Een KPI dashboard laat duidelijk zien wat de korte- en lange-termijndoelen zijn. Worden deze behaald, dan kan er bijvoorbeeld beloond worden met een bonus. Via het dashboard is dit eenvoudig bij te houden. 

 

6. Resultaten zien 

Het dashboard kan de teamresultaten laten zien en announcements uitsturen als er iets belangrijks gebeurd is. Dit kan bijdragen aan de teamspirit en synergie tussen medewerkers. 

 

Meer informatie?
Wij bellen u terug!

Relevante cases

BI Right! kijkt goed naar wat het probleem is en zoekt daar vervolgens een geschikte consultant bij. Bovendien hebben ze niet alleen kennis van hun eigen vakgebied, maar weten ze ook hoe het er in onze markt aan toe gaat.  >

De Hartekamp Groep

Claudia de Jongh
Functioneel Analist

Ga naar boven