We leven tegenwoordig in een informatietijdpark en informatie maakt machtig. Aan de andere kant worden we tegenwoordig wel begraven onder alle informatie. Zonder speciale tools is het moeilijk om er de meest nuttige informatie uit te filteren. Veel managers en ondernemers vinden het lastig om Business Intelligence te adopteren vanwege een gebrek aan kennis, maar toch is het waardevol om je erin te verdiepen. Het kan de organisatie namelijk veel opleveren.

 

Productiviteit

Waarom zou u zich moeten verdiepen in BI? BI is niet alleen waardevol voor grote organisaties, maar ook voor kleine of middelgrote bedrijven. Eén van de redenen daarvoor is productiviteit. Traditionele manieren van dataverzameling zijn vaak tijdrovend. Men moet zelf gegevens analyseren en rapporten schrijven. Met een BI-programma kunt u gegevens verzamelen en rapporten maken met één muisklik, waardoor medewerkers meer productief kunnen zijn in hun eigen werkzaamheden.

 

Marktinformatie

Met BI kan ook sales- en marktinformatie vergaard worden. Hierbij kan een CRM-systeem gebruikt worden om klantinformatie te verzamelen, waarna de BI-tool deze kan omzetten in waardevolle conclusies. Met een BI-tool kan ook informatie verzameld worden over bijvoorbeeld huidige consumentenkooptrends. Wanneer je begrijpt wat klanten kopen, kun je je producten en diensten hier op aanpassen.

 

Doelen

BI maakt processen inzichtelijk. Zo kunt u tijdig bijsturen en kunt u ervoor zorgen dat gestelde doelen daadwerkelijk behaald worden. U ziet ook waar er verbetering nodig of mogelijk is. Dit geldt ook op strategisch niveau. U kunt patronen en trends binnen de organisatie herkennen en hierdoor eenvoudiger beslissingen nemen en veranderingen inzetten. Bij het maken van strategische plannen is dat zeer waardevol.

 

Meer informatie?
Wij bellen u terug!

Relevante cases

BI Right! kijkt goed naar wat het probleem is en zoekt daar vervolgens een geschikte consultant bij. Bovendien hebben ze niet alleen kennis van hun eigen vakgebied, maar weten ze ook hoe het er in onze markt aan toe gaat.  >

De Hartekamp Groep

Claudia de Jongh
Functioneel Analist

Ga naar boven